4040411404 |
El Treball Cooperatiu a l'aula |
2018-2019 |
Taller a centre. Educació Infantil |
|
|
|
22/1/2019 - 30/4/2019 (15 hores) de h a h |
|
ESC La Mirada |
|
av. de la Clota, 3 (Sant Cugat del Vallès)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental IV
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2018 - 26/09/2018 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Des del CRP volem engegar una formació per ajudar a fomentar metodologies que promoguin un dels 7 principis de l'aprenentatge: “L'alumnat com a centre de l'aprenentatge”. Amb aquesta finalitat es fa necessari crear entorns d’aprenentage que facin possible “alumnes autoregulats” que:
- Desenvolupin habilitats metacognitives
- Supervisin, avaluïn i optimitzin l’adquisició i l’ús del coneixement.
- Controlin les seves emocions i motivacions durant el procés d’aprenentatge
- Gestionin bé el temps d’estudi
- Es fixin objectius específics i puguin fer-ne el seguiment.
Per aquest motiu hem plantejat la formació basada en el Treball Cooperatiu com a eina metodològica centrada en l’alumnat i que proposa un enfocament de les situacions d'ensenyament-aprenentatge basades en les interaccions socials, el que permet treballar les competències tant intrapersonal com interpersonal, a la vegada que potencia aspectes com l’autonomia, el lideratge, la presa de decisions, control del temps....
|
| |
Objectius |
Facilitar el treball autònom de tots els alumnes, des del punt de vista de la cooperació grupal i entre iguals.
Passar la responsabilitat de l'aprenentatge als propis alumnes (l’alumnat com a centre)
Potenciar al màxim l'organització social de les activitats d'aprenentatge.
Treballar ideals com la discussió, la negociació i, en general, els valors de respecte, solidaritat i democràcia.
Fugir de la competitivitat a l'hora d'aprendre, descartant les recompenses individuals en favor de les grupals.
Potenciar les competències intrapersonal, interpersonal i aprendre a aprendre..
|
| |
Continguts |
- Reflexió inicial.
- Què és la cooperació.
- Per què l’aprenentatge cooperatiu.
- Tipus de cooperació. Del treball en grup al treball cooperatiu.
- Estructura i tècniques cooperatives.
- Grups d’aprenentatge. La formació d’equips.
- La distribució de rols.
- Estructures cooperatives complexes.
- L’avaluació per l’aprenentatge. - Avaluació reflexiva.
- Protocol d’actuació: -
- Professorat
- Protocol d’actuació: Alumnat
- Aplicacions: ABP.
|
| |
Avaluació |
Es realitzarà un formulari per avaluar els següents aspectes:
- Aprofitament i transferència
- Organització de la formació.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència i Aprofitament/ Transferència
|
| |
E-mail |
crp-santcugat@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
22/01/2019 |
1230 |
1430 |
Sessió 2 |
dimarts |
12/02/2019 |
1230 |
1430 |
Sessió 3 |
- |
- |
|
|
Sessió 4 |
- |
- |
|
|
Sessió 5 |
dimarts |
30/04/2019 |
1230 |
1430 |
|
| |